AHLI SPCAAM MENERIMA BAYARAN EX GRATIA SEBAGAI PENYELESAIAN RUNDINGAN DAMAI DI JPP MELAKA.

 

AHLI SPCAAM MENERIMA BAYARAN EX GRATIA SEBAGAI PENYELESAIAN RUNDINGAN DAMAI DI JPP MELAKA.

 

 

Pihak Majikan bersetuju membayar dan ahli SPCAAM bersetuju menerima sejumlah bayaran ex-gratia yang berpatutan sebagai penyelesaian penuh dan muktamad terhadap representasi ahli SPCAAM di bawah seksyen 20 (1) Akta Perhubungan Perusahaan 1967.

Ahli SPCAAM, Encik Mazlan bin Ibrahim yang diwakili oleh Sdra Zul Thye dari unit Komunikasi SPCAAM telah berjaya menyelesaikan pertikaian tersebut di dalam Rundingan Damai yang kedua di pejabat Jabatan Perhubungan Perusahaan (JPP) Melaka pada hari ini.

En Mazlan yang berkhidmat di bahagian landskap di salah sebuah sekolah di Melaka telah menghantar surat pemberhentian kerja secara konstruktif kepada pihak majikan setelah mendapati pihak majikan telah gagal memberikan kerja kepada beliau sebelum ini. Setelah mendapat nasihat SPCAAM, beliau terus memfailkan kes pemberhentian kerja tersebut ke pejabat JPP Melaka.

Rundingan damai pertama pada 18 April 2023 yang lalu, tidak mencapai persetujuan dan penyelesaian. Rundingan damai yang kedua pada hari ini berjaya diselesaikan dengan persetujuan oleh kedua-dua pihak. Kami mengucapkan terima kasih kepada pihak JPP Melaka atas kesungguhan untuk turut serta memberikan pandangan dan nasihat untuk diselesaikan di peringkat jabatan.